ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑ /αθάνατη ελληνική ιδιωτία (διάλεξε εσύ τι σημαίνει)

Standard

επιχειρηματικότητα ή ηλιθιότητα?

Στην Ελλάδα της ρεμούλας και της αλητίας, του εύκολου κέρδους και της ασυδωσίας, του μέσου και της αναξιοπιστίας ανθεί τα τελευταία χρόνια η επιχείρηση ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Και ενώ το δημόσιο σχολείο / δημόσιο πανεπιστήμιο νοσεί βαριά και οι θεράποντες ιατροί ο ένας μετά τον άλλο, μεταρρύθμιση κόντρα μεταρρύθμιση, λένε το Γιάννη Γιαννάκη, καταργώντας τις πανελλήνιες εξετάσεις και εφαρμόζοντας το σύστημα εισαγωγής με εξετάσεις στη β’ και στη γ’ λυκείου και άλλα τέτοια καινοτομικά φέρνοντας κυριολεκτικά τα κάτω κάτω και τα πάνω πάνω στην Παιδεία, και αφήνοντας άφωνους γονείς και σπουδαστές / μαθητές…

Κι ενώ τα χρόνια περνάνε και όλο και λιγότερη αξία έχει το απολυτήριο λυκείου / γυμνασίου / πτυχίο / μεταπτυχιακό, (you name it!) για κάθε κάτοχο του, κάθε πέρυσι και χειρότερα, και ενώ τα παιδιά μας έχουν ολοένα και πιο στενή εκπαίδευση από εμάς, που έχουμε πιο στενή εκπαίδευση από τους γονείς μας, και ενώ οι θεράποντες ιατροί μιλούν για την πρόσβαση στα ΑΕΙ / ΤΕΙ ενώ έχουν ξεχάσει να μιλούν στους νέους, μιλούν για εξετάσεις λυκείου ενώ έχουν ξεχάσει να μιλούν σε εφήβους, ενώ ο ασθενής γερασμένος πια, αργοπεθαίνει, ένα νέος οργανισμός γεννιέται.

Έρχονται τα ιδιωτικά κολλέγια, οι ιδιωτικές σχολές, και οι άλλοι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί, και ενώ πολλοί μιλούν για την για την ανάγκη να αλλάξει το άρθρο 16 του Συντάγματος με στόχο την ίδρυση μη κρατικών – μη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων… και διαλλαλούν την πραμάτεια τους, και διοίκηση έχω, και μάρκετινγκ έχω, έλα εδώ το καλό το τμήμα οικονομίας, εδώ το καλύτερο, το πιο αναγνωρισμένο, το πιο γερό χαρτί έχω, μόδα  θες, έχω, δημοσιογραφία θες, έχω, …ενώ οι νέοι συρρέουν στο δρόμο προς την εύκολη παιδεία, χωρίς κόπο και άγχος, μόνο με μια απλή εγγραφή, και ε εντάξει μη το κάνουμε και θέμα, λίγα χρήματα, αλλά μπροστά στο αγαθό που σας προσφέρουμε, τι είναι ολίγες χιλιάδες ευρώ, τίποτα!

Και ενώ οι γιατροί κάνουν το ένα συμβούλιο μετά το άλλο (σε λίγο σε πειρατικές κόπιες στο ίντερνετ, όπως Ηοuse MD, θα παρακολουθούμε τη Μαριέτα να αναθέτει σε 5 τολμηρούς νέους συνεργάτες της να βρουν το μικρόβιο που ευθύνεται για τα τόσα συμπτώματα, ο καθένας τους να προσπαθεί να λύσει το αίνιγμα προκειμένου να κερδίσει την εύνοια της, μετά μπαίνει στο σήριαλ ο γοητευτικός Σπηλιωτόπουλος, ανεβαίνει η θεαματικότητα, η ομάδα των σεναριογράφων το ρίχνει στη σαπουνόπερα, και όλο και πιο πικάντικα συμβαίνουν ανάμεσα στους γιατρούς και τις γιατρίνες…) μιλώντας μόνο για το γερασμένο ασθενή, τη δημόσια παιδεία, δεν κοιτούν (ούτε καν μυρίζουν!) τη σαπίλα κάτω από τη μύτη τους.

Διαβάζω στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ της Κυριακής, πως: «πάσχει εκ βάθρων η εκπαίδευση.»

 Ευτυχώς στη χώρα υπάρχουν ορισμένοι δημοσιογράφοι που κάνουν ακόμη τη δουλειά τους. Στην εκπομπή του ΣΚΑΪ, Νέοι Φάκελοι, στις 12/1/09, η ρεπόρτερ του ΣΚΑΪ Κατερίνα Λομβαρδέα ταξιδεύει μέχρι την Αγγλία για να ανακαλύψει τις σκοτεινές πτυχές των ιδιωτικών κολεγίων στην Ελλάδα.  

Για άλλη μια φορά, ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥ ΚΑΝΑΛΙΟΥ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΗΚΩΝΟΤΑΝ ΟΥΤΕ ΦΡΥΔΙ.

ΔΕΣ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ:  http://www.skai.gr/master_avod.php?id=107079

Αν δεν λειτουργεί το link, ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΣΚΡΙΠΤ ΕΔΩ:

 Νέοι Φάκελοι, ΣΚΑΪ, Δεύτέρα 12/1/09

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Η πρώτη μου εντύπωση…έρχομαι στην Αγγλία, είμαι φοιτητής, είμαι μόνος μου, μακριά από το σπίτι μου, δεν με «ελέγχει» κανείς, και μετά έρχεται το άκρως αντίθετο, ότι είμαι μόνος μου, πρέπει να συντηρηθώ μόνος μου, πρέπει να διαβάσω μόνος μου, και πρέπει να βάζεις εσύ πλέον το μέτρο στον ίδιο σου τον εαυτό.

Ο Γιάννης Μπουλουγράς είναι εδώ και λίγους μήνες φοιτητής στο τμήμα αρχιτεκτονικής στο Πόρτσμουθ της Αγγλίας. Μένει σε ένα διαμέρισμα πάνω στη θάλασσα με τον επίσης Έλληνα Ιωσήφ. Τα δύο αγόρια γνωρίζονται εδώ και δύο χρόνια, από τον καιρό που φοιτούσαν μαζί στην Αθήνα σε ένα εργαστήριο ελευθέρων σπουδών, δηλαδή σε ένα ιδιωτικό κολέγιο.

Κατερίνα Λομβαρδέα
Τι ήθελες να γίνεις όταν ήσουν μικρός;

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Είχα ονειρευτεί ότι θα γίνω ναυτικός αλλά όσο μεγάλωνα διαπίστωνα ότι ήταν δύσκολο, και δεν ήμουν σταθερός.

Κατερίνα Λομβαρδέα
Δηλαδή μέχρι την τρίτη λυκείου δε σου είχε περάσει ποτέ από το μυαλό ότι μπορεί να γίνεις αρχιτέκτονας.

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Όχι δεν μου είχε περάσει, και δεν το διανοούμουν καν να πάω στην αρχιτεκτονική γιατί όπως ξέρουμε είναι πολύ ψηλή η βάση και εγώ δεν είχα τόσο ψηλούς στόχους και ήξερα ότι και να τους έχω ποτέ δεν πρόκειται να τους φτάσω.
 
Όταν φτάνουν οι πανελλήνιες, ο Γιάννης ξέρει πριν ακόμα μπει στις αίθουσες ότι δεν είναι καλά προετοιμασμένος. Πράγματι, δεν καταφέρνει να περάσει τη βάση. Ένα βράδυ η οικογένεια μαζεύεται για να πάρει μια απόφαση για το μέλλον του γιου, που αισθάνεται τώρα ακόμα πιο μπερδεμένος.

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Οι άλλες μου επιλογές ήταν να πάω μηχανολόγος μηχανικός. Και μου λέει ο πατέρας μου ότι κοίτα από την στιγμή που υπάρχει κι η αρχιτεκτονική και όσο να’ ναι καλώς ή κακώς βγάζεις κάποια χρήματα παραπάνω, και από τη στιγμή που έχουμε και τον θείο σου, γιατί δεν δοκιμάζεις να πας αρχιτεκτονική και βλέπεις πως πάνε. Και έτσι είπα να προσπαθήσω γιατί εντάξει, καλώς ή κακώς, η ζωή είναι ένα παιχνίδι, θα παίξεις… θα δεις πως θα σου βγει.

Ο Γιάννης σκέφτεται να δώσει ξανά πανελλήνιες, αλλά ο πατέρας του διαφωνεί.

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Μου ‘λεγε δεν θα χάσεις άλλο χρόνο από τη ζωή σου, θα κοιτάξουμε να δούμε μέσω κάποιου κολλεγίου ή κάποιου foundation να πας στο εξωτερικό, και επειδή ο ξάδερφός σου έχει σπουδάσει στο Ελληνοβρετανικό θα πάμε εκεί πέρα να ρωτήσουμε να δούμε, να μάθουμε.

Στη συνάντηση ο Γιάννης μαθαίνει ότι για να πάρει το πτυχίο του αρχιτέκτονα θα χρειαστεί να φοιτήσει για δύο χρόνια στην Ελλάδα, και στη συνέχεια θα περάσει απευθείας στο δεύτερο έτος της αρχιτεκτονικής στη Βρετανία. Μόνη προϋπόθεση, ένας ικανοποιητικός βαθμός.

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Ρωτήσαμε και λέμε «συνεργάζεστε με πανεπιστήμια της αρχιτεκτονικής;» Και μας είπανε «ναι, συνεργαζόμαστε με πανεπιστήμια της αρχιτεκτονικής, όπως ένα από αυτά είναι το Κάρντιφ.»

Κατερίνα Λομβαρδέα
Για σας γιατί ήταν σημαντικό αν συνεργάζεται με πανεπιστήμια της αρχιτεκτονικής;

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Για να εξασφαλίσω ότι αυτά τα δύο χρόνια που θα πληρώσουμε δεν θα είναι τσάμπα και ξαφνικά εγώ θα μείνω στην Ελλάδα και θα μπορέσω να κάνω τίποτα. Γιατί ξέραμε ότι τα δύο χρόνια στην Ελλάδα άμα σταματούσες εκεί πέρα δεν αναγνωρίζεται τίποτα

Τη χρονιά που συμβαίνουν αυτά, το τμήμα της αρχιτεκτονικής του Κάρντιφ βρίσκεται ανάμεσα στα τρία καλύτερα της Μεγάλης Βρετανίας. Από πέρυσι, είναι στην κορυφή της κατάταξης.

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Όπως και να ‘χει, άμα δεις το Κάρντιφ και ξέρεις ότι το Κάρντιφ έχει ένα κάποιο όνομα, όσο να ‘ναι κάπως «κάθεται.»

Τίποτα πια δεν φαίνεται ικανό να σταθεί εμπόδιο στα επαγγελματικά όνειρα του Γιάννη, που γράφεται στην αρχιτεκτονική, ελπίζοντας σε μια δεύτερη ευκαιρία για να επανορθώσει τα λάθη του παρελθόντος. Το Ελληνοβρετανικό θα του κοστίσει περίπου 14,000 ευρώ και μετά από δύο χρόνια θα του απονείμει ένα δίπλωμα που θα φέρει τον τίτλο του Πανεπιστημίου της Ουαλίας. Στη χώρα μας λειτουργούν 18 Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών τα οποία προσφέρουν πτυχία από βρετανικά πανεπιστήμια. Οι φοιτητές που φοιτούν σ’ αυτά φτάνουν τις 11,000. Η μέθοδος με την οποία ένα πανεπιστήμιο μπορεί να ανοίξει παράρτημα στο εξωτερικό λέγεται φραντσάιζινγκ, είναι δηλαδή η ίδια που ακολουθείται από τις αλυσίδες φαστ-φουντ σε όλον τον κόσμο. Οι επικριτές του συστήματος λένε ότι η παιδεία δεν είναι ΜακΝτόναλντς. Το φραντσάιζινγκ των παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων ξεκίνησε στη χώρα μας πριν από είκοσι περίπου χρόνια. Από τότε, 25,000 Έλληνες έχουν λάβει βρετανικά πτυχία, σπουδάζοντας εν μέρει ή εν όλω στην Ελλάδα. Ο Τζέφρι Άλντερμαν, καθηγητής σήμερα στο πανεπιστήμιο του Μπάκινγκχαμ, ήταν από τους πρωτεργάτες αυτής της ιστορίας.

Τζέφρι Άλντερμαν καθηγητής πανεπιστημίου Μπάκινγκχαμ
Όταν πρωτοξεκίνησαν τα παραρτήματα στο εξωτερικό, στόχος δεν ήταν τα χρήματα, αλλά η ακαδημαϊκή συνεργασία, που είναι μια ευγενική φιλοδοξία. Αλλά σήμερα για πολλά βρετανικά πανεπιστήμια τα πράγματα δεν είναι έτσι. Βλέπουν τα παραρτήματα σαν έναν τρόπο να βγάλουν λεφτά. Χρειάζονται λεφτά, κι αυτός είναι ένας τρόπος να τα αποκτήσουν.

Ο Άλντερμαν συμμετείχε πολλές φορές σε ελέγχους που έκαναν τα βρετανικά πανεπιστήμια στα παραρτήματά τους για να βεβαιωθούν ότι τηρούνται κανονικά οι κανόνες λειτουργίας.

Αυτό που θυμάται είναι ότι αρκετές φορές οι ελεγκτές έκαναν τα στραβά μάτια.

Τζέφρι Άλντερμαν καθηγητής πανεπιστημίου Μπάκινγκχαμ
Μια φορά σε έναν έλεγχο στο εξωτερικό ένας αντιπρύτανης μου είπε «Τζέφρι ρωτάς τις ερωτήσεις του διαβόλου». Σαν ελεγκτής, ρώτησα πράγματα που προτιμούσε να μην ρωτήσω.

Κατερίνα Λομβαρδέα
Γιατί δεν θέλουν να μάθουν την πραγματικότητα οι υπεύθυνοι των πανεπιστημίων;

Τζέφρι Άλντερμαν καθηγητής πανεπιστημίου Μπάκινγκχαμ
Για να βγάζουν λεφτά, έτσι δεν είναι;

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Όταν στέλνει το πανεπιστήμιο τις επιτροπές εξετάσεων, οι επιτροπές εξετάσεων αποτελούνται από δύο ή τρεις εκπροσώπους του πανεπιστημίου.

Ο Κωνσταντίνος Καρκανιάς είναι επικεφαλής της ‘Ενωσης Ελληνικών Κολεγίων, και πρόεδρος του Ελληνοβρετανικού, του κολεγίου του Γιάννη. Μας εξηγεί ότι το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας στέλνει κάθε χρόνο στο Ελληνοβρετανικό μια επιτροπή ελέγχου, που αποτελείται από έναν καθηγητή για κάθε τομέα. Ο κάθε τομέας όμως μπορεί να έχει περισσότερες από μία ειδικότητες. Πέρυσι, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το τμήμα της αρχιτεκτονικής να ελεγχθεί από έναν… μηχανολόγο.

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Αυτή η έλλειψη γνώσεως καλύπτεται από τις γνώσεις του Έλληνα διδάσκοντος, αυτού δηλαδή ο οποίος είναι καθηγητής του Ελληνοβρετανικού, μετά από έγκριση του Πανεπιστημίου της Ουαλίας, και ο οποίος μετέχει στην επιτροπή εξετάσεων.

Κατερίνα Λομβαρδέα
Σε αυτήν την περίπτωση οι έλεγχοι τους οποίους διαφημίζει το Ελληνοβρετανικό ότι δέχεται από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας δεν ισχύουν, γιατί σε αυτήν την περίπτωση κάνει το ίδιο έλεγχο στον εαυτό του.

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Όχι δεν κάνει…κοιτάξτε κάτι, κάνει έλεγχο όχι στον εαυτό του, κάνει έλεγχο μέσα από έναν διαφορετικό ρόλο ο οποίος δεν είναι ρόλος …αν θέλετε… που έχει σχέση με τον δεσμό του καθηγητού με το Ελληνοβρετανικό.

Κατερίνα Λομβαρδέα
Δεν πιστεύετε ότι αυτό ενέχει έναν κίνδυνο, από τη στιγμή που ο ίδιος άνθρωπος παίρνει μισθό από το Ελληνοβρετανικό;

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Θα σας απαντήσω αμέσως, γιατί εδώ είναι πολύ απλή η απάντηση, με την ίδια λογική θα έπρεπε στο Πανεπιστήμιο της Ουαλίας ή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών οι εξεταστές να μην είναι καθηγητές του Πανεπιστημίου της Ουαλίας ή του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η διαφορά βέβαια είναι ότι οι εξεταστές βαθμολογούν τους φοιτητές τους, και όχι τους εργοδότες τους. Πάντως, ακόμα και όταν ο έλεγχος γίνεται από τους ίδιους τους Βρετανούς, φαίνεται ότι κάποια πράγματα μπορεί να τους ξεφύγουν. Κάτι τέτοιο συνέβη και με το Ελληνοβρετανικό. Συγκεκριμένα, ένας από τους όρους που έχει θέσει η Ουαλία είναι ότι το Ελληνοβρετανικό δεν θα δέχεται υποψήφιους φοιτητές, αν δεν πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια. Ένα από αυτά είναι ο βαθμός του απολυτηρίου του υποψήφιου φοιτητή. Σύμφωνα με τον κύριο Καρκανιά, το κολέγιό του είναι αρκετά ελαστικό σε αυτό το θέμα.

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Όσο αυξάνουν οι προσφερόμενες θέσεις, τόσο οι βάσεις κατεβαίνουν πιο κάτω. Κατερίνα Λομβαρδέα Δηλαδή πού μπορούν να φτάσουν;

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Μέχρι το δέκα. Όλα τα βρετανικά πανεπιστήμια, όπως και τα γαλλικά και τα γερμανικά, όταν κοιτάνε πλέον την Ελλάδα, μετά τον νόμο της κυρίας Γιαννάκου, λένε το δέκα.

Σε αυτό το σημείο το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας δεν φαίνεται να συμφωνεί με το παράρτημά του. Μετά από αίτημα των «νέων Φακέλων», η Ουαλία μας έστειλε αντίγραφο της συμφωνίας με το Ελληνοβρετανικό, στην οποία φαίνεται καθαρά ότι ο ελάχιστος βαθμός απολυτηρίου που απαιτείται είναι το 13. Ακόμα, ο υποψήφιος πρέπει να έχει 15 στα μαθήματα που είναι σχετικά με το αντικείμενό του. Μόλις πριν λίγες ώρες, το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας επικοινώνησε με τους «νέους Φακέλους» και μας ενημέρωσε ότι η συμφωνία που έχουμε στα χέρια μας, που μας είχε στείλει το ίδιο την περασμένη εβδομάδα, δεν ισχύει πια. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους, η συμφωνία αυτή τροποποιήθηκε ελαφρά, κάποια στιγμή τον περασμένο Δεκέμβρη που δεν προσδιορίζεται. Αποτέλεσμα αυτής της τροποποίησης ήταν ότι πλέον το Ελληνοβρετανικό είναι ελεύθερο να δέχεται αποφοίτους Λυκείου με βαθμό απολυτηρίου δέκα και πάνω. Οι αμφιλεγόμενοι έλεγχοι που γίνονται από τα βρετανικά πανεπιστήμια είναι και οι μοναδικοί. Το ελληνικό κράτος δεν έχει ελέγξει ποτέ μέχρι σήμερα τα κολέγια. Παρόλα αυτά, για να προσδώσουν κύρος στις σπουδές που προσφέρουν, τα κολέγια αναφέρουν στις ιστοσελίδες τους τις επιθεωρήσεις που δέχονται από δύο βρετανικούς οργανισμούς. Ο πρώτος είναι ο Βρετανικός Οργανισμός Πιστοποίησης, του οποίου όμως το όνομα είναι πιο εντυπωσιακό από τις αρμοδιότητες.

Τζέφρι Άλντερμαν καθηγητής πανεπιστημίου Μπάκινγκχαμ
Φυσικά το BAC δεν κοιτά το ακαδημαϊκό επίπεδο. Ελέγχει άλλα πράγματα όπως την υποδομή, αν υπάρχει πράγματι αυτό το ίδρυμα, αν συμμορφώνεται με την εργατική νομοθεσία.

Κατερίνα Λομβαρδέα
Όσον αφορά το BAC, πουθενά στις διαφημίσεις δεν αναφέρετε ότι αυτό πιστοποιεί μόνο ιδιωτικά κολέγια, ότι δηλαδή κανένα από τα μεγάλα δημόσια πανεπιστήμια της Αγγλίας που γνωρίζουμε δεν πιστοποιείται από αυτό.

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Βεβαίως, γιατί μπορεί κανείς να μπει στο http://www.bac.org και να δει τι γίνεται.

Ο δεύτερος ελεγκτικός φορέας που αναφέρουν τα κολέγια είναι το QAA, δηλαδή ο Οργανισμός Διασφάλισης Ποιότητας. Το QAA ελέγχει το ακαδημαϊκό επίπεδο των βρετανικών πανεπιστημίων, και μπορεί να ελέγξει και τα παραρτήματα του εξωτερικού, οι έλεγχοι όμως αυτοί είναι δειγματοληπτικοί και γι’ αυτό το λόγο σπάνιοι. Αυτή είναι μια λεπτομέρεια που αρκετά κολέγια προτιμούν να διαστρεβλώνουν στις διαφημίσεις τους. Συγκεκριμένα, το Mediterranean College, στο οποίο δεν είχε ποτέ μέχρι πέρυσι πραγματοποιήσει επίσκεψη κλιμάκιο του QAA, γράφει στην ιστοσελίδα του ότι «το κολέγιό μας ελέγχεται τακτικά από το QAA». Ακόμα το IST, για το οποίο έχει δημοσιευθεί μόνο μια αναφορά, πριν από 13 χρόνια, αναφέρεται στην ιστοσελίδα του σε περισσότερα από ένα «πορίσματα των επιθεωρήσεων του QAA».

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Κολεγίων
Αν υπάρχει κάποιο κολέγιο το οποίο δεν έχει ελεγχθεί ποτέ από το QAA και το αναφέρει, κανονικά πρέπει κάποιος να του κάνει μήνυση για παραπλανητική διαφήμιση, ή το υπουργείο παιδείας να παρέμβει. Αν πάλι κάποιο το οποίο έχει ελεγχθεί μόνο μια φορά γράφει ότι ελέγχεται τακτικά, και αυτό είναι παραπλανητική διαφήμιση, και αυτό το κολέγιο πρέπει να ελεγχθεί.

Οι παραπλανητικές διαφημίσεις είναι ο λόγος που ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει εκδώσει δύο φορές μέχρι σήμερα αυστηρή σύσταση προς τους ιδιοκτήτες των κολεγίων. Οι συστάσεις του Συνηγόρου έπεσαν στο κενό. Οι διαφημίσεις των κολεγίων συνεχίζουν να περιέχουν ανακρίβειες και «γκρίζες ζώνες». Μία από αυτές είναι τα χρόνια σπουδών που απαιτούνται, ώστε να μπορέσει ο απόφοιτος ενός κολεγίου να αναγνωριστεί στην Ελλάδα. Κάτι που και ο Γιάννης άργησε να καταλάβει.

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Μας είπαν ότι τα χρόνια για να σπουδάσεις αρχιτεκτονική είναι δύο και δύο. Από τη στιγμή που σου λέγανε ότι «παιδιά θα έρθετε εδώ πέρα και θα κάνετε δύο χρόνια Ελλάδα και δύο Αγγλία και θα γυρίσετε πίσω με ένα δίπλωμα στα χέρια», πιστεύαμε όλοι ότι ήμαστε καλυμμένοι.

Αυτό που δεν ήξερε τότε ο Γιάννης ήταν ότι, για να είναι καλυμμένος, να μπορεί δηλαδή να γυρίσει στην Ελλάδα και να εργαστεί ως αρχιτέκτονας, θα έπρεπε να αποκτήσει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στη Μεγάλη Βρετανία, πράγμα που θα σήμαινε τουλάχιστον τέσσερα χρόνια επιπλέον σπουδών στην Αγγλία, και όχι δύο. Αυτό δεν αναφέρεται πουθενά στον οδηγό σπουδών του Ελληνοβρετανικού. Ο κύριος Καρκανιάς απαντά ότι υπάρχουν εξειδικευμένα φυλλάδια που μοιράζονται στους ενδιαφερόμενους.

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Σε όλους τους σπουδαστές όταν έρχονται να εγγραφούν, εμείς δίνουμε – και θα σας τα δώσω αυτά εδώ – εμείς δίνουμε αυτά εδώ τα οποία εξηγούν με λεπτομέρεια όλες αυτές τις διαδικασίες για τις οποίες μιλάμε τώρα.

Κατερίνα Λομβαρδέα
Παρόλα αυτά εγώ ήρθα αυτοπροσώπως ως υποψήφια φοιτήτρια αρχιτεκτονικής και η κυρία μου έδωσε μόνο αυτό (οδηγός σπουδών), δεν μου είπε ποτέ κανείς τίποτα για αυτά εδώ τα φυλλάδια.
Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Θα μου έκανε τεράστια εντύπωση, θα πρέπει να ήταν…υπό την επήρεια ναρκωτικών. Μια πιο πιθανή εξήγηση είναι ότι τα φυλλάδια υπάρχουν, αλλά δεν μοιράζονται σε όλους. Πρόβλημα δημιουργείται και όταν οι ίδιοι ενδιαφερόμενοι, γονείς και φοιτητές, δεν κάνουν και τη δική τους ανεξάρτητη έρευνα, προτού δεσμευτούν. Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι συνέβη και με τον Γιάννη, που έμαθε για τα επαγγελματικά δικαιώματα όταν ήταν ήδη στο δεύτερο έτος.

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Και αρχίσαμε και αγχωνόμασταν γιατί ήμασταν ήδη στο δεύτερο έτος, ήδη είχαμε πληρώσει κάποια άτομα, και από κει και πέρα ήταν δικαίωμα δικό μας το τι θα κάνουμε, αν θα το διακόψουμε ή αν θα το συνεχίσουμε. Οι περισσότεροι από εμάς αποφασίσαμε να συνεχίσουμε μόνο και μόνο για να μην χάσουμε την σταθερότητα, γιατί δεν είχαμε να βαδίσουμε πουθενά. Είχαμε μόνο το κολέγιο.

Την ίδια περίοδο τα παιδιά της αρχιτεκτονικής μαθαίνουν κάτι που τους ταράζει ακόμα περισσότερο. Οι περσινοί φοιτητές τους προτρέπουν να φύγουν από το κολέγιο, γιατί όπως λένε δεν ισχύουν οι υποσχέσεις για εισαγωγή στο δεύτερο έτος της αρχιτεκτονικής στην Αγγλία.

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Εμείς όμως δεν τους πιστεύαμε, λέγαμε να πιστέψουμε τώρα ένα παιδί; Φανταζόμασταν ότι αυτοί μπορεί να είναι κάποιοι μαθητές, οι οποίοι δεν διάβαζαν απλά. Και τώρα μας λένε εμάς να φύγουμε γιατί αυτοί ατυχήσανε. Και δεν τους πιστεύαμε, από την άλλη Ελληνοβρετανικό Κολέγιο ακούς, πόσα χρόνια είναι στην αγορά, όσο να ‘ναι ποιον θα εμπιστευτείς; Έναν μαθητή ή ένα κολέγιο;

Δεν αργούν να κυκλοφορήσουν φήμες ότι το ελληνοβρετανικό δεν συνεργάζεται, όπως ισχυρίζεται, με το πανεπιστήμιο του Κάρντιφ.

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Εντωμεταξύ, επειδή όπως σου είπα δεν είχα εμπιστοσύνη σε κανέναν στο κολέγιο, πήρα ένα παλικάρι και φύγαμε με τα μηχανάκια και πήγαμε στο ΔΟΑΤΑΠ, ΔΙΚΑΤΣΑ δεν ξέρω πως λέγεται τώρα. Όταν πήγαμε εκεί πέρα μας είπανε «ξέρετε το Κάρντιφ έχει αρχίσει και ανεξαρτητοποιείται και δεν ανήκει πια στο Πανεπιστήμιο της Ουαλίας» και τότε αρχίσαμε να ψιλιαζόμασταν ότι κάτι συμβαίνει. Κάτι τρέχει.

Από το 2005 το πανεπιστήμιο του Κάρντιφ έχει αποκοπεί από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας και, σύμφωνα με δήλωσή του στους «Νέους Φακέλους», δεν δεσμεύεται από καμία συμφωνία με το ελληνοβρετανικό. Παρόλα αυτά, ο κύριος Καρκανιάς συνεχίζει ακόμα και σήμερα να ισχυρίζεται ότι τέτοια συμφωνία υπάρχει.
 
Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Οι σπουδαστές της αρχιτεκτονικής που ένα τέτοιο τμήμα νομίζω έχουμε εμείς και άλλο ένα κολέγιο, συνεχίζουν στη Μεγάλη Βρετανία στο δεύτερο έτος σε συγκεκριμένα πανεπιστήμια με τα οποία έχουμε κάνει συμφωνίες συνεργασίας ξεχωριστές, παραδείγματος χάριν, σαν παράδειγμα, με το πανεπιστήμιο του… Κάρντιφ, εκεί συνεχίζουν στο δεύτερο έτος, ή με το πανεπιστήμιο του Νότινγκαμ, που είναι ένα πάρα πολύ καλό πανεπιστήμιο.

Ούτε οι υπεύθυνοι στο πανεπιστήμιο του Νότιγκχαμ γνωρίζουν την ύπαρξη της συμφωνίας που αναφέρει ο κύριος Καρκανιάς. Το αδιέξοδο του Γιάννη και των συμφοιτητών του γίνεται ακόμα μεγαλύτερο, όταν καταλαβαίνουν ότι το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, που έχει συμφωνία με το Ελληνοβρετανικό, δεν διαθέτει αναγνωρισμένο τμήμα αρχιτεκτονικής. Μοναδική τους επιλογή πλέον είναι να κάνουν αιτήσεις ανεξάρτητα στα πανεπιστήμια της Βρετανίας, με την ελπίδα ότι κάποιο μπορεί να τους δεχτεί στο δεύτερο έτος. Για τα περισσότερα πανεπιστήμια όμως, η εισαγωγή απευθείας στο δεύτερο έτος δεν γίνεται παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Ο Ντέιβιντ Γκλόστερ είναι υπεύθυνος εκπαίδευσης στο Βασιλικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής που πιστοποιεί τους Βρετανούς αρχιτέκτονες.

Ντέιβιντ Γκλόστερ διευθυντής εκπαίδευσης,
Βασιλικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής Είναι σχετικά ασυνήθιστο για ένα πανεπιστήμιο να δεχτεί έναν φοιτητή στο δεύτερο έτος. Μπορεί βέβαια να γίνει, αλλά πρέπει ο φοιτητής να έχει δουλέψει αρκετά χρόνια σε αρχιτεκτονικό γραφείο, να έχει μεγάλη επαγγελματική εμπειρία, και να υποβάλει σχέδια που δείχνουν ότι έχει καλό μάτι, και τότε μπορεί κατ’ εξαίρεση ένα πανεπιστήμιο να τον δεχτεί στο δεύτερο έτος.

Οι «Νέοι Φάκελοι» έστειλαν ερώτημα σε όλες τις 40 αναγνωρισμένες σχολές αρχιτεκτονικής της Μεγάλης Βρετανίας. Τους ρωτήσαμε αν θα δέχονταν στο δεύτερο έτος της αρχιτεκτονικής έναν φοιτητή με το δίπλωμα που χορηγεί το Ελληνοβρετανικό στους αρχιτέκτονες. Από τα 26 πανεπιστήμια που ανταποκρίθηκαν, το 70% απάντησε αρνητικά.

Κατερίνα Λομβαρδέα
Εσείς ενημερώνετε τους φοιτητές σας ότι, ασχέτως βαθμολογίας, είναι πολύ λίγα τα πανεπιστήμια αυτά που θα τους δεχτούν στο δεύτερο έτος;

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Θα σας πω κάτι κυρία Λομβαρδέα, εγώ δεν έχω κάνει αυτήν την έρευνα, πραγματικά εμείς σαν κολέγιο, αυτήν την έρευνα που κάνατε εσείς εμείς δεν την έχουμε κάνει, γιατί σε μας πραγματικά και απορώ πώς σας απάντησαν, συνήθως οι Εγγλέζοι δεν απαντούν έτσι γενικά.

Κατερίνα Λομβαρδέα
Μα δεν είστε υποχρεωμένοι να την κάνετε την έρευνα από τη στιγμή που προσφέρετε υποτίθεται τη δυνατότητα να εγγραφούν στο δεύτερο έτος;

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Θα σας απαντήσω αμέσως, τα δύο χρόνια σπουδών που προσφέρουμε εμείς δεν τα προσφέρουμε εμείς τα προσφέρει το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας.

Κατερίνα Λομβαρδέα
Εσείς όμως είστε το παράρτημα του Πανεπιστημίου της Ουαλίας εδώ, δηλαδή μιλάτε και εξ ονόματός του.

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Εμείς κοιτάξτε κάτι έχουμε πρακτικά αποτελέσματα από δέκα πανεπιστήμια, στα οποία οι σπουδαστές μας έχουν κάνει στο παρελθόν αιτήσεις, και από αυτά τα δέκα πανεπιστήμια πλέον ξέρουμε περίπου τι είναι αυτό που ζητούν. Χωρίς, επαναλαμβάνω, και αυτό που ξέρουμε να μπορούμε να το βεβαιώσουμε για κάποιον άλλον, δεν μπορούμε να το βεβαιώσουμε.

Παρόλα αυτά, ο Γιάννης αποφασίζει να πάρει το ρίσκο και να στείλει τις αιτήσεις του στα βρετανικά πανεπιστήμια. Έχει αποφασίσει να μην πει τίποτα ακόμα στους γονείς του, για να μην τους ανησυχήσει.

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Όταν ο πατέρας σου είναι ναυτικός, είναι ένας άνθρωπος ο οποίος «θαλασσοδέρνεται» και κυριολεκτικά θαλασσοδέρνεται για να βγάλει κάποια χρήματα για να σπουδάσεις εσύ και να σου δώσει ένα καλύτερο μέλλον, καλύτερο είναι να τρέξεις τα πράγματα μέχρι τα όριά τους, και αφού δεις ότι δεν πάει άλλο, τότε θα πας να τους το πεις. Όταν όμως παρατήρησα ότι όλα αυτά αρχίσανε και συνδεόντουσαν μεταξύ τους και έβγαζαν ένα νόημα, τότε έπιασα τον πατέρα και τη μάνα μου και τους λέω «το και το». Και μου λέει τι να κάνουμε τώρα; Έχεις ξεκινήσει, έχουμε δώσει έναν χρόνο, έχουμε πληρώσει τον επόμενο χρόνο. Τι να κάνουμε, να δώσουμε τα λεφτά να τα πετάξουμε έτσι; Συνέχισε, και άμα δεν πάει, τι να κάνουμε; Απλά «προσευχόμαστε».

Οι απορρίψεις έρχονται η μία μετά την άλλη. Τελικά, η πλειοψηφία των παιδιών δεν γίνεται δεκτή στο δεύτερο έτος της αρχιτεκτονικής. Ο Γιάννης την τελευταία στιγμή αλλάζει την αίτησή του στο πανεπιστήμιο Πόρτσμουθ, που είναι για το δεύτερο έτος, και την κάνει για πρώτο, με αποτέλεσμα να γίνει δεκτός.

Κατερίνα Λομβαρδέα
Θα μπορούσατε να τους ενημερώνετε και στο φυλλάδιο ότι είναι μεγαλύτερες οι πιθανότητές τους να γίνουν δεκτοί στο πρώτο έτος σπουδών σε ένα άλλο αγγλικό πανεπιστήμιο παρά στο δεύτερο.

Κωνσταντίνος Καρκανιάς πρόεδρος Ελληνοβρετανικού Κολεγίου
Ποτέ σε ένα φυλλάδιο προβολής δεν είναι δυνατόν να ξεχάσουμε ότι έχουμε φυλλάδιο προβολής, δηλαδή έχουμε ένα φυλλάδιο το οποίο παρουσιάζει τις καλές όψεις του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, τις καλές όψεις του πανεπιστημίου του Χέρτφορντσιρ, τις καλές όψεις ενός πανεπιστημίου που είναι σε υψόμετρο 2000 μέτρα και έχει πολύ χιόνι, δεν παρουσιάζει κανείς ότι κάνει πολύ κρύο, παρουσιάζει κανείς ότι μπορεί να κάνει σκι.

Ο Γιάννης, ο Ιωσήφ και τα περισσότερα παιδιά του περσινού έτους, έχουν βρει τον δρόμο τους και κανείς δεν θέλει να θυμάται την περσινή περιπέτεια και τον χρόνο που χάθηκε. Το μόνο παράπονο του Γιάννη είναι ότι, αν ήξερε τι τον περίμενε, μπορεί να ήταν καλύτερα προετοιμασμένος.

Γιάννης Μπουλουγράς πρώην σπουδαστής Ελληνοβρετανικού Κολεγίου

Στάνταρ τώρα θα ήμουν σε ένα καλύτερο πανεπιστήμιο από ότι είμαι τώρα, όχι ότι έχω παράπονο από αυτό που είμαι τώρα, αλλά θα ήμουν στάνταρ σε καλύτερο πανεπιστήμιο.

Το κράτος ελπίζει να υπαγάγει υπό τον έλεγχό του τα κολέγια, με έναν καινούριο νόμο που ψηφίστηκε τον περασμένο Αύγουστο, και μεταθέτει την αρμοδιότητα γι’ αυτά από το υπουργείο Ανάπτυξης στο Παιδείας. Παραμένει άγνωστο αν ο νόμος θα εφαρμοστεί, καθώς αρκετοί από τους όρους που θέτει συγκρούονται με αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες των κολεγίων ελπίζουν ότι κάποτε θα αλλάξει το Σύνταγμα και θα μπορέσουν να ιδρύσουν στην Ελλάδα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Μέχρι τότε, δηλώνουν ότι επιθυμούν τον έλεγχο του ελληνικού κράτους, αλλά οι πράξεις τους δεν επιβεβαιώνουν πάντα τα λόγια τους.

ΔΕΣ ΤΟ VIDEO ΕΔΩ: http://www.skai.gr/master_avod.php?id=107079

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: http://folders.skai.gr/default.asp?pid=10&la=1&tID=172

Σε προσωπική συζήτηση μου με σπουδαστή της σχολής, έμαθα πως ο κόσμος το’χει τούμπανο όπως συνιθίζουμε να λέμε…. καθώς οι νεαροί σπουδαστές των άλλων τμημάτων της συγκεκριμένης σχολής γνωρίζουν πλέον καλά τα ανάλογα περιστατικά παιδιών που πήγαν στην Αγγλία με σκοπό να συνεχίσουν από το δεύτερο έτος των σπουδών τους στην Αρχιτεκτονική, και αντί αυτού….., δεν έγιναν δεκτοί ούτε στο πρώτο έτος του πανεπιστημίου, διαπιστώνοντας από πρώτο χέρι, και με το δύσκολο τρόπο, πως η επωνομαζόμενη συνεργασία με το βρετανικό πανεπιστήμιο υφίσταται μόνο στη φαντασία του διευθυντή της σχολής!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s